2017. május 24., szerda

Mennyi vizet igyunk?

Sokan vesznek bele, hogy mit kell igyak, stb.

A kérdés nagyon jó, de őszintén. " Mit kell igyál?" VIZET

Nem opció:

  • 1l tejet iszok naponta - :(
  • 4-5 kávét iszok - bocs, de a kávé inkább hajtja a vizet, szóval nem releváns
  • mindennap megiszok egy nagy kólát - cukros, szénsavas --> nagyon nem kéne :(
  • rostos üdítőt iszok - :( vidd be gyümölcs formájába, hozzáadott cukor nélkül --> sokkal egészségesebb, és igyál vizet!




Testünk 72%-át víz teszi ki, ezért a megfelelő állag megóvásához víz szükséges. Az anyagcsere folyamatokhoz is víz szükséges. Tehát az élethez víz szükséges! A víz különböző formákban ürül ki a szervezetből, ezért létfontosságú a pótlása. Napi ajánlott mennyiség 30 ml testsúly-kilogrammonként.  Egyébként vannak olyan vélemények, hogy 33 ml, de semmiképp nem nyúlunk mellé, ha 30 ml-rel számolunk.

Példa:

  • 70 kg-s ember esetén —> 70x30= 2100 ml —> 2,1l víz


Nos, szemmel látható, hogy ha 1,5l vizet iszik a példában emlegetett 70 kg-os hölgy vagy úr, akkor hibádzik a dolog. Ha hibádzik, akkor az anyagcsere folyamatokkal is hibádzik valami. Tehát szétedzheti magát, ha nem iszik eleget, nehezen fog menni az alakformálás.

És akkor még csak nem is beszéltünk arról, hogy mit és hogyan eszik...

Kérek mindenkit, gondolkozzon, és igyon elegendő vizet!

Ha amúgy "Én nem vagyok leveses" mondat illik Rád, akkor még rosszabb a dolog, mert még leves formájában se viszel be esetleg 300 ml vizet... Szóval A TE TESTED, GONDOSKODJ RÓLA, HOGY TÉGED ÉS AZ EGÉSZSÉGEDET SZOLGÁLJA!



És milyen vizet?
Jellemzően a csapvíz jó minőségű, a vízművek gondoskodik, hogy iható vizet kapj. Természetesen lehet vásárolni üveges vizet, ásványvizet is. Tartózkodjunk a túl magas ásványi anyagoktól, mert az csak kúraszerűen segít, hosszú távon, nagy mennyiségben nem. Tehát sima csapvíz megfelelő mennyiségben a legoptimálisabb megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése