2018. február 20., kedd

Tájékoztató Adó 1%-ának felajánlásáról

Képtalálat a következőre: „adó 1%”

Kedves KAKUSEI-es Tagok, Szülők, Edzőtársaink!


Magánszemélyként az idén is dönthetünk úgy, hogy a befizetett adónk 1%-át regisztrált civil szervezeteknek ajánljuk fel, további 1%-ot pedig valamely technikai számmal rendelkező egyháznak vagy kiemelt költségvetési előirányzatnak. Ez utóbbi idén is a Nemzeti Tehetség Program.

Fontos tudnivaló, hogy az 1+1 %-os felajánlásáról a bevallással együtt vagy akár attól elkülönülten is lehet rendelkezni. A lényeg, hogy ez legkésőbb május 22-ig megtörténjen. A határidő jogvesztő, vagyis ha valaki ezt követően rendelkezik, az érvénytelen és igazolási kérelemmel sem menthető ki.

Amennyiben szeretnénk, az 1+1%-ról rendelkező nyilatkozaton jelezhetjük, hogy a NAV közölje a nevünket és elérhetőségünket a kedvezményezettel. Az erről szóló nyilatkozat azonban nem feltétele az érvényes felajánlásnak.

Aki elektronikus tárhellyel  rendelkezik, azt elektronikus úton tájékoztatják a felajánlott összeg kiutalásáról.

A rendelkezés 2018. május 22-ig benyújtható:
  •  a személyi jövedelemadó-bevallás részeként (elektronikus úton, vagy postai úton, illetve a NAV ügyfélszolgálatain személyesen),
  • az e-szja felületen az online kitöltő program segítségével (elektronikus úton, vagy postai úton, illetve a NAV ügyfélszolgálatain személyesen)
  • a 17EGYSZA jelű letölthető nyomtatványon (elektronikus úton, vagy postai úton, vagy a NAV ügyfélszolgálatain személyesen eljárva, lezárt borítékban).
  • a 17EGYSZA jelű nyomtatvány adattartalmával egyező nyilatkozati lapként (postai úton, vagy a személyesen a NAV ügyfélszolgálatain)

Képtalálat a következőre: „nyomtató”
klikk és nyomtatható a nyomtatvány


Az egy százalékról szóló nyomtatvány kitölthető papíron, vagy kinyomtatható és kitölthető utólag, de akár egy sajtpapíron is rendelkezhetünk, amíg a dokumentum tartalma megfelel az előírásoknak, vagyis a fent említett adatok szerepelnek rajta. Fontos tudnivaló, hogy a rendelkező nyilatkozat dokumentumát nem szabad kettétépni akkor sem, ha az alsó részt nem töltöttük ki teljesen. Vagyis akkor se tépje le a papír alját, ha nem adott meg egyházi kedvezményezettet. Egyszerűen hagyja üresen az adott részt.

2018-tól ugyan megszűnt a munkáltatói adómegállapítás, azonban a korábbi évek gyakorlatával egyezően a munkáltatója továbbra is összegyűjtheti a munkavállaló 1+1 %-os nyilatkozatát. Amennyiben így rendelkezünk adónk 1+1 %-áról, akkor azt a munkáltató felé legkésőbb május 10-ig lezárt borítékban (a leragasztás helyén illetve a kísérőjegyzéken az aláírásunkkal) tehetjük meg.

Kérünk Benneteket, ha lehetőségetek van rá, támogassátok adótok 1%-ának felajánlásával egyesületünket, mely nektek csak egy kis odafigyelést igényel, és plusz költséges nem jelent.


2018. január 31.

Köszönettel:

Bruszt Mária
elnök
KAKUSEI SE

2018. február 13., kedd

A lapos has titkos receptje II.

Folytatjuk a sorozatunkat....

Képtalálat a következőre: „lapos has”Egyszerűen elég, ha kevesebbet eszünk, nem kell túlgondolni. Ez csak részigazság. Valóban nagyon fontos az étkezést kordában tartani, de itt mindjárt 2 hibát is el szoktak követni, az egyik a túl kevés kalóriabevitel, a másik a túl sok.

Jellemzően 700-1000 kcal között szokták azt mondani, "ha már ránézek valamire, hízok tőle" --> IGEN, mert túl kevés!!! Miután a szervezeted egy tartaléküzemmódba helyeződik, abszolút nem hajlandó JÓL működni. Ehhez ELEGENDŐ KALÓRIA SZÜKSÉGES!!!

A szükséges kalória mennyiségét elég könnyű kiszámolni. Van egy egészen egyszerű számítási mód, ami egészen jó eredményt ad vissza:



Hála Istennek megvan, mennyi az ideális testsúly, ez azonban még kevés, nekünk a szükséges kalóriamennyiség kell:

Egy egészséges, átlagos napi (nagyrészt szellemi) tevékenységet végző felnőtt embernek kb. 35 kcal energia bevitelre van szüksége testtömeg kg-onként.
Ezek után pedig, ha a súlyunkkal gond van, konkrétan több van, mint kellene, akkor itt jön a féligazság jelentősége, a bevitt kalóriát csökkenteni szükséges. Mi mínusz 500 kalóriát javaslunk:


Elérkeztünk a számításaink végéhez. Még itt is lehet rontani! Ez ugyanis nem tartalmazza azt a kalóriamennyiséget, amit esetleg lemozgunk. Tehát, ha edzésre mész, és ott kalóriát égetsz el, akkor annyival kell növelned a napi kalóriák számát, amennyit az edzéssel elégetsz.
Simán előfordulhat egy keményebb edzéssel, hogy annyit eszel, amennyi alapból szükséges, mégis fogysz. Ez azért van, mert magával "csak" az edzéssel mínuszba teszed az elégetett kalóriákat. Ha itt rontasz, és nem pótlod a kajálást, akkor viszont megint beállítod azt a nyavalyás 700-1000 kcal bevitelt! Szóval ne szórakozz a testeddel!

Ez optimális túlsúly esetén, de bűncselekmény ideális testsúllyal rendelkezőknél, ugyanis ilyenkor ők sajnos elsportolják a még rajtuk lévő zsírt, és sokszor már csak a mellen van némi zsír, hiszen az inkább zsírszövet (nők esetében, férfiak egyszerűen nem izmosodnak). Erre tessék figyelni, és okosan táplálkozni. Ami étkezés jó volt túlsúly esetén, már nem jó az ideális súly esetén!

folytatjuk....


Ha szeretnél velünk edzeni, 2 programot ajánlok a figyelmedbe, ha nem tudsz személyesen jönni edzésre:

Szőlő csomag (3 darab 1 órás edzésvideó 1 havi edzéstervvel)

28 napos CENTIVÁGÓ program (28 napos programcsomag számos kiegészítő elemmel)


2018. február 7., szerda

Időhiány ... Kinek mondasz NEM-et





Sziasztok!


A mai napon a videóm kicsit eltér a szokásostól, máshová terelődik a mai napon a hangsúly. Kettő dolog miatt (nyilván engem is érnek benyomások, és ezt tovább szeretném adni nektek.)

  1.  Rengeteg kifogást kapok mostanában hogy ki miért nem jár edzésre vagy 
  2. ki miért nem tartja be a diétáját, miért nem csinál meg bizonyos dolgokat,
amikről tudja, hogy meg kellene csinálni.

Nehéz ez az élet, ugye, mert nem áll mögöttünk se apukánk, se anyukánk, se senki, aki üsse a hátunkat és mondja hogy mit kell csinálni. Ha mégis áll, az hót ziher, hogy tényleg ellenálló partizánként, mint egy tinédzser, direkt betartasz az illetőnek.

Összességében azt tudom neked mondani, hogy a legnagyobb vesztes mégis csak te leszel hosszú távon, mert kivel is tolsz ki, hogyha valamit nem csinálsz meg, amit meg kellene csinálni, amiről tudod hogy te neked szükséged lenne rá?

Nem nekem, nem annak aki szól, nem a férjednek, nem a munkatársadnak, nem a barátodnak, hanem neked. Igazából baromi nagy veszteség fog érni téged, ugyanis kudarcélménnyel fog ez párosulni. Ugyanis megint lesz valami, amit te nem csináltál meg!

És azt nem tudom, hogy ezt te hogy fogod elrakni az emlékeidbe, de ez nagyon nagyon rossz lesz.

Olyan könnyű kifogást keresni.. "most fáj a térdem", "fáj a lábam", "el kell vinni a gyereket az óvodába" "a főnököm berendelt plusz munkára", és az Isten tudja még milyen kifogások vannak, tényleg, számtalan.. "ki kell menni a temetőbe"... Nem is tudom, válogatott kifogások vannak.

Azért nevezem ezeket kifogásoknak, és nem másik kötelezettségnek, mert te tudod, hogy mit kell megcsinálnod, arra mennyi időd van. Nem lehet a nap 24 órájából 26-ot dolgozni, abból maximum egészségesen 10-12, 16-al még kibírod valahogy, de az a 8 óra pihenés létfontosságú, még akkor is, hogyha nem alvással töltöd el, hanem mondjuk 6 óra pihenéssel, 2 óra szociális tevékenységgel, mert meg kell fürdened, ugye, enni kell, eceterá eceterá, gyerekekhez hozzászólni, asszonykát megpuszilni...

Mégis azt gondolom, hogy ha túlvállalod magad, az is igazából a te hibád, és hogy ha mindenkinek mindenre igent mondasz, akkor valakinek nemet kell mondani. Tudod ki lesz az a valaki? Te magad. És ki lesz a legnagyobb vesztese annak, hogy te nem mondtál nemet, azaz hogy "nem fér már bele az időmbe, ne haragudj"? Hát, ugye megint csak terólad van szó....

Úgyhogy én azt gondolom, hogy kifogások helyett oszd be az idődet úgy ahogy kell, ahogy NEKED kell, ahogy NEKED jó, és ahogy NEKED szükséges.

Ha szükséges eljárnod edzésre, ha szükséges diétázod, akkor tartsd be, TE MAGAD miatt, és ne énmiattam, ne az anyucikád miatt, ne akárki miatt, mert az egyik legfontosabb személy a te életedben TE vagy. Te magaddal töltöd a nap 24 óráját, te magaddal beszélgetsz napközben gondolatban, reggel mikor felkelsz, te nézel a tükörbe, te mondod magadnak "ahh, hogy nézel ki".. Jó?

Mi lenne ha egyszer azt mondanád, hogy "Hm, ez a nap is de klassz!" Én azt kérem, és azt tanácsolom neked, hogy minden napod úgy kezdődjön, hogy büszke legyél magadra, szeresd magad, és alig várjad, hogy "de jó, már megint végre elmehetek dolgozni", "a legjobb munkát csinálom", "a legjobb edzést csinálom", "szeretem amit csinálok", "de jó mindjárt találkozok a barátaimmal", "eszek egy jót, de ugye nem egészségtelen kaját, mert hogy diétázok" De mégis csak jó ez az élet! És ha jó ez az élet, akkor tudod élvezni!😀



Pusszantalak benneteket, ez az én gondolatom mára.


Amennyiben azt gondolod, ez segítene másnak, oszd meg nyugodtan. 


Ha szeretnél velünk edzeni, 2 programot ajánlok a figyelmedbe, ha nem tudsz személyesen jönni edzésre:

Szőlő csomag (3 darab 1 órás edzésvideó 1 havi edzéstervvel)

28 napos CENTIVÁGÓ program (28 napos programcsomag számos kiegészítő elemmel)