2016. május 31., kedd

Hogy bánsz a testeddel? - Fokozatosság elve

Avagy a fokozatosság elvét betartod-e?


Vagy csak úgy neki esel mindenféle edzésnek agyatlanul. Miért is mondom ezt? Sokan megelégelve testsúlyukat, állapotukat agyatlan edzésekbe fognak, ráadásul mindjárt a legnehezebb gyakorlattal kezdenek, mondván, hogy drasztikus változtatásra van szükség. Nos, ez így van. Ha eddig nem mozogtál, kezd el. Lehet, hogy Neked először az is megerőltető, ha sétálsz egy órát! Gondolkozz, mielőtt hülyeséget csinálnál!



A legkönnyebb lesérülni, túlterhelni magad! 

A mi edzésünk sem a legkönnyebb, de szépen fel lehet építeni akár a semmiből magad, betartva a fokozatosság elvét. Kezd a könnyített feladatokkal, és ahogy növekszik az állóképességed, erőd, fokozatosan, (türelem beiktatásával) kezd el a nehezebb feladatokat is. Három hónap alatt csodákra lehetsz képes! És ha ne adja Isten, még a kajára is figyelnél, akkor ez még jobban sikerülne.

Sikert akarsz? Hagyd abba a nyavalygást! Ne bántsd a testedet, nem agyatlan edzésre, vagy diétára van szükséged, hanem az eszedre! Ne hibáztass senkit! VÁLTOZTASS! Igen, kezdj el gondolkodni, kezdj el edzésre járni, kezdd a könnyebb gyakorlatokkal, és fokozatosan, az edződdel egyeztetve haladj a nehezebb gyakorlatok felé. Ha hozzányúlsz a kajához, azt is lehet fokozatosan felépítve csinálni, új szokásokat kialakítani. Akár ebben is kérhetsz segítséget.

Ha összevissza jársz mindenféle edzésre, és az nincs összhangban, ebből is lehet problémád. Javaslom, tedd le a voksodat valaki mellett, vele egyeztess, és érd el a kitűzött célodat. Lehet, hogy csak az, hogy heti 3-szor eljárj edzésre, de lehet egészségügyi oka is, hogy már muszáj mozogni. Teljesen mindegy. Gondolkozz, és szeresd magad annyira, hogy hülyeséget nem csinálsz saját magaddal!

Ha túlhajtod magad egy nem Neked való edzéssel, kieshet akár 3 hét is. Gondolkozz! Biztos, hogy ezt akarod? Mert ha igen, hajrá! Tele vannak a rendelők beteg emberekkel. Ekkor azonban nem hős vagy, mert kibírtad, hanem hülye mert belementél. A kiesett időt semmi nem pótolja, ha nem tudsz dolgozni, mert olyan sérülést okoztál magadnak, még a keresőképességed is a kárát látja. Egyetlen egy megengedhető fájdalom van, ez pedig az izomláz. Mert különbözőek vagyunk, és különbözőképpen reagál terhelés hatására a testünk, van, akinek "csúnya" izomlázzal, van aki "csak" elfárad. Ahány ember, annyiféle reakció. Edzés, edzettség hatására ez is változni fog, így hát egyetlen biztos pont van, a változás. :)


Szeretettel várunk edzéseinken!




2016. május 12., csütörtök

Este vagy reggel edzünk?

A kérdés jogos. Te hogy szereted? Mert ugye Rólad van szó!!!! :)

Neked mikor esik jól? Ha engem kérdezel, én szeretek reggel és szeretek este is edzeni, de Te akkor eddzél, amikor Neked jó.

Hogy miért?

A felnőttek majdnem kétharmada túlsúlyos vagy elhízott. Az elhízást leggyakrabban több tényező együttesen okozza: az egyik legfontosabb a testmozgás hiánya. A rendszeres edzés nem csak segít a testtömeg csökkentésében de megóv a cukorbetegségtől, a magas vérnyomástól és a szív- és érrendszeri betegségektől.Viszont javítja a csontsűrűséget és növeli az izomerőt. A rendszeres edzés hatására megerősödnek az izmaink, ennek következtében a csontok védettebbek lesznek a sérülésektől. Ezenfelül a rendszeres testmozgás stresszoldó hatású, így csökkenti a depresszió kialakulásának esélyét. A nyújtó gyakorlatok segítenek növelni a rugalmasságunkat. A rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, nő a szív teljesítőképessége. Az aktív életet élőknél bizonyítottan kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.




5 érv a reggeli edzés mellett:

  1. Aktivizál egész napra. Egész nap jobban teljesítesz a napi rutin alatt.
  2. A nap többi része a Tied. Munka után jöhet a család, pihenés, és még sem csaltad el a napi edzést.
  3. Reggeli edzés szabályozza az étvágyadat, felpörgeti az anyagcserét.
  4. Reggel frissebb a szervezet, még nem fárasztott le semmi... majd csak eztán! :)
  5. Nem csak az egészségnek, agyműködésnek és izmainknak jó, de a hangulatunkat is rendbe hozza. 


5 érv az esti edzés mellett:
  1. Ha korán kell menned dolgozni, este jobban ráérsz, tehát ez jobban megfelel. Ne erőszakold meg a testedet, fogadd el, hogy este jobb az időpont.
  2. Ha még túlteng az energiád, azt könnyen levezetheted egy edzéssel.
  3. Ha a nap folyamán stressz ért, könnyebben dolgozod fel, hiszen az edzés hatására endorfin szabadul fel. 
  4. Esti edzés még mindig jobb, mintha nem edzenél egyáltalán, vagy kihagynál ez miatt egy napot.
  5. Esti edzés ugyan felpörget egy kicsit, de ha a tested hozzászokik, pihentető éjszakád lesz.

Hogy melyik a jobb, az esti vagy a reggeli edzés? 

Döntsd el magad! De semmiképp ne hagyd ki! Mert mi emberek mozgásra születtünk és nem arra, hogy az iskolapadban, vagy az íróasztalnál, számítógépnél ülve, vagy a TV előtt fetrengve töltsük el az életünket.

Mozogni jó, egészséges. Erősödik az immunrendszered, idegrendszereddel is jót teszel. A mozgással nem tudsz kárt okozni, csak ha túlzásba viszed! :)


Várunk edzéseinken!